Monday, November 15, 2010

PENCEN? KWSP?

要PENCEN还是KWSP呢?

如果要PENCEN那就要做到退休了

如果提早退休那就没有100%的退休金拿

要做到58岁

不是不要做工,而是我可以待在这里到58岁吗?

做同样的事到58岁,我想到时的我是个机器人对着同样的东西

我这人对同样的事物久了,就会觉得厌倦,没新鲜感

有想过要离开这里到其它地方做

也有想过做其它工作

但想到如果选KWSP,到我退休了,那笔钱够我用吗?

最终还是买个保险------PENCEN

心想无论怎样等我40岁才说吧,要走都要等到那时,除非有更好的待遇让我现在马上放弃这笔钱。。。

3 Comments:

Blogger Kai Ming said...

dont worry ar, dear still got me. i will give you enough food to eat geh, hehe. dear accumulate all the leave then can retire earlier lor...

November 15, 2010 at 11:03 PM  
Blogger Ideas of living said...

when u have finished your KWSP, you need to depend on me! at the moment i will give you enough food to eat geh, kakakakakakaka

November 16, 2010 at 9:36 AM  
Blogger Kai Ming said...

by the time i finish my kwsp, i have my children ar...

November 17, 2010 at 10:54 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home